Leveren en Verzenden
Leveren jullie alleen in Nederland?

We leveren in Nederland, maar we bedienen ook klanten in alle andere landen van de Europese Unie, waaronder België, en op het vasteland van Europa

Als je in een gebied buiten de Europese gemeenschappelijke markt woont, kun je ook bij ons bestellen en wij zullen je helpen met douaneformaliteiten en huis-aan-huisbezorging.

Hoe lang duurt het voordat mijn pakket wordt geleverd?

Zodra je bestelling op onze website is bevestigd, maken we je pakket gereed voor verzending en indien mogelijk wordt je pakket dezelfde dag overgedragen aan onze bezorgpartners.

De bezorging duurt gewoonlijk één werkdag voor de adressen van het vasteland in Nederland en 2-5 dagen voor alle andere landen, afhankelijk van het afleveradres. Bij niet-EU-bezorging kunnen de douaneformaliteiten wat extra tijd in beslag nemen.

Leveren jullie ook naar het buitenland?

Dat doen we zeker! Wij verzenden in principe naar elk land in Europa en afhankelijk van de bestelgrootte en het afleveradres leveren we mogelijk zelfs gratis af! Plaats producten gewoon in uw winkelmandje en doorloop de stappen. Als je een probleem hebt, neem dan contact met ons op en we zullen op weg helpen. Als je in een niet-EU-land woont, kunnen we je ook helpen met douaneformaliteiten.

Welke verzendmethoden zijn beschikbaar?

We werken samen met verschillende transportpartners die over het algemeen wegtransport gebruiken om uw bestelling te bezorgen. Het goed verbonden wegennet van Europa en de  interne Europese markt zorgen voor een soepele aflevering. Voor leveringen naar adressen die zich niet op het vasteland bevinden zullen onze agenten voornamelijk gebruikmaken van schepen.

Betaling
Welke betalingsmethoden worden geaccepteerd?

We zijn een partnerschap aangegaan met Mollie. Mollie is een Nederlandse Payment Services Provider die probleemloze betalingsmogelijkheden biedt voor vrijwel alle soorten kaarten in Europa.

Betalingsopties omvatten Ideal, Mastercard, Visa, Sofort Banking, KBC/CBC, Belfius, Bancontact, IBAN transfer.

Is online kopen veilig?

Dat is het zeker! Onze webshop is opgezet met jouw veiligheid in gedachten. We gebruiken een SSL-beveiligingscertificaat en houden ons aan een Privacy Policy zodat je veilig betalingen kan verrichten  en de vertrouwelijkheid van je persoonlijke informatie is gewaarborgd.

Bestelproces en Voorwaarden
Hoe plaats ik een bestelling?

Je kunt eenvoudig door onze site navigeren en producten één voor één in je winkelmandje plaatsen door ze te selecteren. Wanneer je klaar bent met winkelen, kun je op het Winkelwagen pictogram klikken om alle producten te bekijken die je hebt geselecteerd. Eventueel kun je hierin wijzigingen aanbrengen. Wanneer je vervolgens op de Kassa knop klikt, word je gevraagd om bepaalde gegevens in te vullen die nodig zijn om je bestelling te voltooien en kun je jouw gewenste betaalmethode selecteren. Wanneer je Plaats Bestelling selecteert, wordt je naar de betalingsportal geleid om de aankoop te voltooien.

Mocht je hulp nodig hebben, laat het ons dan op elk gewenst moment weten.

Heb ik een account nodig om een bestelling te plaatsen?

Om je bestelling volledig te kunnen afhandelen, hebben we bepaalde details nodig, zoals je naam, afleveradres, e-mailadres en telefoonnummer. Zonder deze informatie kunnen we geen contact met je opnemen of weten waar de bestelling moet worden afgeleverd. Daarom vragen wij je vriendelijk om een account aan te maken. Op verzoek kunnen wij jouw persoonlijke gegevens – behalve gegevens die we volgens de wet dienen te bewaren – in onze systemen verwijderen na het voltooien van jouw bestelling. Kijk voor meer informatie op onze website Privacy Statement.

Met wie moet ik contact opnemen als ik vragen heb?

Als je vragen hebt over een van onze producten, of algemeen advies nodig hebt, stuurt dan een e-mail met je vraag naar info@freens.nl.

Mocht je vragen hebben over de status van een levering of andere vragen over je bestelling, neem dan contact met ons op via shop@freens.nl.

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren of wijzigen?

We willen dat je volledig tevreden bent. Heb je iets besteld, maar ben je niet helemaal tevreden en wil je je product ruilen of retourneren? Geen probleem!

Je hebt een herroepingsrecht. Raadpleeg onze website voor meer informatie: Retourneren & Ruilen.

Kan ik mijn bestelling volgen?

Bij het plaatsen van uw bestelling zullen wij uw pakket klaarmaken, overhandigen aan onze bezorgpartners en een Track & Trace-link per e-mail met u delen, zodat u uw zending kunt volgen.

Hoe kan ik een product retourneren?

Als je een product hebt ontvangen en niet volledig tevreden bent, kun je dit binnen 14 dagen na ontvangst aan ons retourneren. Je zal begrijpen dat het artikel ongebruikt en in de originele verpakking aan ons dient te worden teruggezonden.

Om gebruik te maken van je herroepingsrecht, kun je contact met ons opnemen via shop@freens.nl. Laat het verpakte artikel afleveren op het onderstaande adres. Voeg het ingevulde retourformulier toe.

Freens Watersport
Mgr. van Hooydonkstraat 13
4711 ED, St. Willebrord

Voor meer informatie en voorwaarden, kijk op Retourneren & Ruilen.